- Infokids.cy - https://www.infokids.cy -

Γιατί πρέπει να βάλουμε τους ξηρούς καρπούς στη διατροφή μας

Αποτελούν μια κατηγορία τροφίμων, η οποία περιλαμβάνει καρπούς όπως είναι τα καρύδια, τα αμύγδαλα, τα φουντούκια και τα φιστίκια. Κάθε ξηρός καρπός περιέχει διαφορετικά μικροθρεπτικά συστατικά, ωστόσο σε γενικές γραμμές είναι πλούσιοι στη λιποδιαλυτή βιταμίνη Ε, σε φολικό οξύ και σε μαγνήσιο, ενώ περιέχουν και μια σειρά από άλλα μικρότερης συγκέντρωσης αλλά μεγάλης σημασίας ιχνοστοιχεία, όπως πολυφαινόλες, τανίνες κ.α.. Οι ξηροί καρποί έχουν αυξημένη περιεκτικότητα καλού λίπους αλλά και θερμίδων, για το λόγο αυτό η κατανάλωση τους συστήνεται να είναι συχνή αλλά με μέτρο.
Πολλές μελέτες έχουν αναδείξει την αξία των ξηρών καρπών στην υγεία καθώς έχει φανεί πως:

Οι επωφελείς τους δράσεις οφείλονται στην περιεκτικότητά τους σε πολυακόρεστα (ωμέγα-3 και ωμέγα-6) και μονοακόρεστα λιπαρά οξέα καθώς και στην φτωχή τους συγκέντρωση σε κορεσμένα λίπη. Περιέχουν φυτικές ίνες που συμβάλλουν στην καλή εντερική λειτουργία ενώ φαίνεται πως επιδρούν θετικά στα επίπεδα της ολικής και κακής χοληστερόλης.
της Ηρώς Γουνιτσιώτη, medNutrition.gr [1]